Ve…!Antalya Film Festivali,Huzurlarınızda!

[et_pb_section bb_built=”1″ transparent_background_fb=”off” transparent_background=”off” _builder_version=”3.0.64″ background_color=”#e6f99a”][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

Ve…!Antalya Film Festivali,Huzurlarınızda!

 

Bu yılki festivalin resmi seçkisinde 13 ülkeden kurgusal ve belgesel uzun metraj filmler yer alırken, iki film dünya prömiyerini Antalya’da yapacak. Festival, izleyicilere günümüz dünya sinemasının ustalarının bugünün meselelerini kendilerine özgü sinematik yaklaşımlarla ele aldığı dramlar, komediler ve yaratıcı belgesellerle geniş çeşitlilikte bir sinema deneyimi vadediyor. Festivalde yer alacak yeni filmler arasında Saraybosnalı yönetmen Aida Begic’in tamamı Türkiye’de çekilen Türkiye-Bosna ortak yapımı filmi

‘Never Leave Me’ yer alıyor. Şanlıurfa’da travmatik geçmişlerinden kurtulmaya, hayatlarına yeniden anlam bulmaya çalışan iki Suriyeli yetim erkek çocuğun öyküsünü konu alan film, dünyanın en saygın kadın sinemacılarından birinin imzasını taşıyor. ‘Never Leave Me’, Antalya Film Festivali’nin 21 Ekim’de açılışını yapacak.

7 ÖDÜL Tüm yarışma filmleri, En İyi Film (50 bin euro), En İyi Yönetmen (25 bin euro), En İyi Kadın Oyuncu (25 bin euro), En İyi Erkek Oyuncu (25 bin euro), Behlül Dal Ödülü, Jüri Özel Ödülü ve Dr. Avni Tolunay Ödülü (İzleyici Ödülü ) (10 bin euro) olmak üzere toplamda 7 ödül için yarışacak. Antalya Film Festivali Artistik Direktörü Mike Downey, küresel göçmen krizi ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin günümüzün en önemli sorunlarından ikisi olduğunu belirterek, “Elbette küratörlüğünü yaptığım bu ilk seçkinin bu durumu yansıtması son derece doğal. Sinema, içinde yaşadığımız dünyanın bir yansımasıdır. Ve biz de bu seçkide gerek yerel gerek küresel anlamda zamanımızı yansıtmaya çalıştık. Festival aynı zamanda yeni kuşak sinemacılar için bir kuluçka merkezi olarak işlev görmeyi amaçlıyor. Bu amaçla festival, Türkiye sinemasının büyük ustalarını takdir ederken, bugün Türkiye’de üretilen en iyi uzun metraj filmleri seçkisine alarak ve dünya sinemasındaki eşdeğerleriyle yan yana yarıştırarak Türkiye film endüstrisinin dünya sinemasıyla eşit düzeyde yarışmasını ve uluslararası sahnede hak ettiği onurlu yeri almasını sağlıyor.”

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/0x0-bosnian-director-tells-real-story-of-orphans-in-new-movie-1497813405746.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″ /][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″] RESMİ SEÇKİ  Öksüz (Aida Begic), Türkiye/Bosna – AÇILIŞ GECESİ FİLMİ (Dünya Prömiyeri) [Yarışma Dışı Gösterim] Never Leave Me, hayatta anlam arayışı, ve yetim çocuklar arasındaki arkadaşlık ve acıya dair bir öykü. İsa, Ahmed ve Muataz adlı üç Suriyeli çocuk, Türkiye’nin büyülü, efsanevi kenti Şanlıurfa’da göçmen olarak zor bir hayat yaşamaktadır. Travmatik geçmişlerinden kurtulmaya çalışan üç çocuk, yıkıcılık ve düşmanlıktan anlama ve sevgiye giden yolu kat ederken, birbirlerinde buldukları dostluk ve sevgiyle aradıkları iç huzura kavuşurlar. [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/indir-4-1.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Loving Vincent (Dorota Kobeila/Hugh Welchman), Birleşik Krallık / Polonya – KAPANIŞ GECESİ FİLMİ [Yarışma Dışı Gösterim] Vincent van Gogh’un hayatını ve gizemli ölümünü konu alan bir uzun metraj animasyon film.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/aprils-daughter-las-hijas-de-abril-1.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Nisan’ın Kızları (Michel Franco), Meksika Üvey kız kardeşi Clara ile birlikte Puerto Vallarta’da yaşayan Valeria, 17 yaşında hamile kalır. Her ne kadar uzun zamandır görüşmediği annesi April’in hamileliğinden haberdar olmasını istemese de ekonomik sıkıntılar ve bir bebek büyütmenin sorumluluğuyla annesini aramaya karar verir. April, kızlarının hayatına yeniden girer, fakat fazla geçmeden Valeria’nın neden ondan uzak kalmak istediğini anlarız.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/09/indir-1-1.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Redoutable (Michel Hazanavicius), France Fransız yönetmen Jean-Luc Godard, bir film çekimi sırasında 17 yaşındaki oyuncu Anne Wiazemsky’e aşık olur, ve daha sonra onunla evlendir.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/309873.jpg-c_215_290_x-f_jpg-q_x-xxyxx.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Misafir (Andaç Haznedaroglu), Türkiye (Dünya Prömiyeri) İlk Türkiye-Ürdün ortak yapımı olan film, seçkide yer alan Never Leave Me gibi Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan destek aldı. Ürdünlü oyuncu Saba Mubarak, yaşadığı savaşta yıkıma uğrayan şehirden savaşta ölen komşularının çocukları sekiz yaşındaki Lena ve küçük kardeşiyle birlikte kaçan Suriyeli Meryem’i canlandırıyor.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/A_Man_of_Integrity.png” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Dürüst Bir Adam (Mohammad Rasoulof), İran İran toplumunda yolsuzluk ve adaletsizliği konu alan bir dram. “Ya ezilen olacaksınız, ya da hayatta kalmak için ezenlerle bir olacaksınız!”

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/The-Florida-Project-poster.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Florida Projesi (Sean Baker), ABD Bir yaz boyunca geçen öykü, 6 yaşındaki erken gelişmiş bir çocuk olan Moonee’nin  haylaz oyun arkadaşlarıyla yaramazlık ve macera peşinde koşuşunu, isyankar fakat şefkatli annesiyle arasındaki bağı, ve Disney World’ün gölgesinde geçen hayatını konu alıyor.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/image001-9.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

İnsan Seli (Ai Wei Wei), Çin/Almanya [Belgesel] Ai Wei Wei, baskı ve zulmün tüm biçimlerine en şefkatli, tutkulu ve yaratıcı şekillerde yanıt vermekten hiçbir zaman geri durmayan cesur bir sanatçı. Çin’in en ünlü uluslararası sanatçısı olan Wei Wei, aynı zamanda ülkesini en açık sözlü biçimde eleştirenlerin başında geliyor. Wei Wei, Human Flow’da küresel göçmen krizini ele alıyor. Dünya prömiyerini Venedik’te, Kuzey Amerika prömiyerini ise Telluride’da yaptıktan sonra Toronto’da gala gösterimi yapan Wei Wei’nin filminin sıradaki limanı Antalya.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/indir-6.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Melekler Beyaz Giyer (Vivian Qu), Çin Küçük bir kıyı kasabasında iki kız öğrenci bir otelde orta yaşlı bir adamın saldırısına uğrar. O gece resepsiyonda çalışmakta olan bir genç kız olan Mia, olayın tek tanığıdır. İşini kaybetme korkusuyla hiçbir şey söylemez. Bu esnada kurbanlardan biri olan 12 yaşındaki Wen, başına geleceklerin henüz yeni başladığını anlar. Güvensiz bir dünyada kapana kısılan Mia ve Wen, bir çıkış yolu bulmak zorundadır.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/indir-5-1.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Aşkın Gözü (Naomi Kawase), Japonya/Fransa Görme engelliler için film açıklamaları yazan tutkulu bir yazar, her geçen gün görme duyusunu kaybetmekte olan bir fotoğrafçıyla tanışır.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/1213.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Umudun Öteki Yüzü (Aki Kaurismaki), Finlandiya/Almanya [Yarışma Dışı Gösterim] Poker tutkunu eski bir gezgin satıcı ve restoran işletmecisi, Finlandiya’ya yeni gelmiş olan bir grup göçmenle arkadaşlık kurar.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/indir-7.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Anne (Ana Urushadze), Gürcistan 50 yaşındaki bir ev kadını olan Manana, aile hayatıyla yıllardır bastırmak zorunda kaldığı yazarlık tutkusu arasında bir seçim yapmak zorunda kalır. Tutkusunun peşinden gitmeye karar veren Manana, kendini yazmaya kaptırır, ve bu uğurda kendini zihinsel ve fiziksel olarak kurban eder.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.0.64″][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_image src=”http://xn--pandorannkutusu-flc.com/wp-content/uploads/2017/10/zor-bir-karar-ugly-duckling-fragman_10043183-15530_854x480.jpg” _builder_version=”3.0.64″ /][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.64″]

Zor Bir Karar (Ender Özkahraman), Türkiye

Genç bir kadın olan Eylem küçük bir beldede yaşamakta ve halı atölyesinde çalışmaktadır. Burnunun çok büyük olduğunu düşünür ve estetik ameliyat olmanın hayalini kurar. Ancak, kardeşlerinden biri örgüte katılmıştır ve yaşadığı beldede çok kişi de bu çatışmalarda hayatını kaybetmiştir. Eylem bu zorlayıcı ikilemden çıkmanın bir yolunu bulabilecek midir?

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

468 ad