FRİEDRİCH BALKONUNDA

FRİEDRİCH BALKONUNDA /Carlos Fuentes

Carlos Fuentes, Friedrich Balkonunda’yı ölümünden kısa süre önce tamamlamış. “Hayali bir devrimden yola çıkarak, görmezden geldiğimiz toplumsal gerçekleri” sorgulamış. Kitaptaki devrim hayali, evet, ancak okurken yazan kişinin gerçek zorluklar ve devrimi ilk elden görmüş birisi olduğunu anlıyorsunuz.

Basit olarak olayımız şu: iki komşu, Metropol Otelinde kalırken balkonda denk gelip muhabbet etmeye başlıyorlar. Çok basit olmayan kısmı ise bunlardan birinin Friedrich Nietzche ve diğerinin ise Carlos Fuentes olması. Sonra bir bakıyorsunuz ki bu adamlar felsefe konuşurken arkada bir devrim hareketlenmeye başlıyor… Bir yandan bu iki adamın sohbetini okurken, bir yandan da devrimin hikâyesini okuyor buluyorsunuz kendinizi ve bu iki farklı hikaye bir şekilde birleşiyor.
 
 
 
 
Tanıtım Yazısı:
 
O has bir adamdı. Yaptıkları politik gereksinimden ötürüydü. Bütün bunları onlar adına, şehir meydanında toplanmış olanların adına yapıyordu. Onlar olmadan o hiçbir şeydi. Ama o olmazsa, karşıdevrim kazanırdı. Ve kazanmak için o, Aarón Azar, sokağın ondan istediği kişi olmalıydı: İktidardaki bir terörist.
 
Meksika’da oligarşinin sonunu getiren devrime önderlik eden Dante, Aarón ve Saúl… Sıra yeni yönetime liderlik edecek kişiyi seçmeye gelince çatırdayan yoldaşlıklar… Balkonundan bütün bu olanları değerlendirense… Carlos Nıetzsche mi, yoksa Frıedrıch Fuentes mi?
 
Carlos Fuentes ölümünden kısa bir süre önce tamamladığı bu romanında hayalî bir devrimden yola çıkarak yerleşik gerçekleri sorguluyor.
 
“Kısa bir süre önce tamamladığım romanım Frıedrıch Balkonunda’nın iki başkahramanı var; biri romanın yazarı, ötekiyse Frıedrıch Nıetzsche. Tanrı, ‘Tanrı öldü,’ diyen Nıetzsche’yi haksız çıkarmak için ona yeniden can verir; ancak Nıetzsche, karşısında her şeyin sonsuz bir döngüye dönüştüğü bir dünya bulur.”
-Carlos Fuentes, Buenos Aıres Kitap Fuarı, 1 Mayıs 2012-
 
Kaynak:http://canlabirsene.blogspot.com.tr
468 ad